Culori. Uitaţi strategia şi pregătirea fizică, iată cheia victoriei - culoarea tricoului, aceasta pare să fie deviza unui cromoterapeut austriac. Echipamentul portughez, roşu şi verde, amestecă, de exemplu, energia şi prospeţimea, azurul îi ajută pe italieni să-şi răcorească temperamentul latin... În schimb, turcii şi austriecii, îmbrăcaţi în întregime în roşu, îşi pot pierde cumpătul. Francezii au ţinuta ideală - tricoul albastru pentru a-şi păstra calmul, iar jambierele roşii - pentru picioare de foc. Îmbrăcaţi în întregime în alb, grecii şi ruşii sunt imprevizibili.
Rugăciune. Biserica catolică poloneză a chemat suporterii selecţionatei naţionale "să susţină jucătorii cu o rugăciune". "Este important ca băieţii noştri să poată simţi că nu sunt singuri, că au din plin susţinerea comunităţii catolice", a explicat duhovnicul sportivilor polonezi, părintele Edward Plen, citat de cotidianul Polska. Părintele Plen a cerut suporterilor polonezi, adesea foarte violenţi, să respecte principiile Decalogului, în special faţă de adversarii echipei naţionale.
Catehism. O Învăţătură de comportament catolic pe stadioane va trebui inclusă în cursul de catehism din şcolile poloneze, începând cu anul şcolar viitor, în perspectiva Euro-2012 pe care Polonia o va organiza împreună cu Ucraina.
Anchetă. Societatea de asigurări Allianz a întrebat locuitorii din 10 dintre cele 16 ţări participante ce aşteaptă de la EURO 2008. Germanii sunt mai degrabă excitaţi de perspectivă, un sfert dintre ei declarând că acest campionat le ridică moralul, în special la bărbaţi (32 la sută) faţă de femei (19 la sută). Atmosfera contrastează în funcţie de ţară: 38 la sută dintre turci, 35 la sută dintre greci, 31 la sută dintre croaţi şi 25 la sută dintre germani sunt cei mai interesaţi de competiţie, în timp ce francezii dau un procentaj de 9 la sută, iar spaniolii 13 la sută în această privinţă.
Dezarmare. Elveţienii sunt pacifişti, dar şi prevăzători. Şezlongurile de pe "Plaja elveţiană" amenajată cu nisip pe malurile canalului de la Viena vor fi retrase în timpul difuzării meciurilor pe ecranele gigantice. Pentru a evita orice bătălie, obiectele ce pot deveni contondente vor fi înlocuite de pături ale armatei elveţiene.
Rock. Fundaşul Croaţiei, Josip Simunic, a înregistrat un cântec pentru suporterii Euro, potrivit presei croate. Simunic, în vârstă de 30 de ani, care evoluează la Hertha Berlin, a compus melodia cu grupul rock "Oprez" (prudenţă), care reuneşte rezidenţi croaţi din capitala germană, cu care a înregistrat cântecul "Svaki" (fiecare). De altfel, jucătorul nu a făcut decât să urmeze exemplul selecţionerului Slaven Bilic, care cu grupul său rock "Rawbau", al cărui chitarist este, a înregistrat deja, de luna trecută, cu destinaţia suporterilor, cântecul "Fiery madness", scris de el însuşi.
Dinţi. Un cabinet de stomatologie din Amsterdam a inventat un produs ce permite suporterilor echipei olandeze de a-şi colora în minimum de timp dinţii în portocaliu. Produsul este aplicat într-o peliculă de un milimetru pe dinţi, într-un sfert de oră, potrivit cabinetului Dental Pars. Nu este dăunător dacă este mâncat sau băut şi se îndepărtează foarte uşor. Deocamdată, numărul pasionaţilor vopsiţi în portocaliu până în dinţi este încă necunoscut.