Germania, unde fotbalul este rege, şi-a găsit imnul pentru Cupa Mondială: "Schland o Schland", o parodie simpatică după cântecul Lenei, recenta laureată a Eurovision, care se bucură de un imens succes pe internet.
Povestea a început cu o glumă. Un grup de studenţi din paşnicul oraş Munster (vestul Germaniei) se întâlnesc într-un parc pentru a înregistra un clip. Trupa a îmbrăcat accesoriile perfecte ale unui suporter: tricoul Mannschaft, peruci, pălării de caw-boy şi coliere de flori în culorile drapelului german, negru, roşu, auriu.
Doar cântăreţul Christian Landgraf poartă o perucă cu păr lung, negru, precum cel al tinerei Lena (19 ani), care a câştigat la sfârşitul lunii mai concursul Eurovision, devenind prima solistă germană după 28 de ani care intră în posesia trofeului.
Cântecul grupului este o parodie după "Satellite", melodia câştigătoare la Eurovision. Însă în loc de refrenul "Love o love", artiştii intonează "Schland o Schland". A se înţelege "Deutschland". Şi exact aşa scandează fanii numele echipei lor favorite pe toate stadioanele, de la Hamburg, la Munchen...
Şi, ca să dea clipului o notă mai şic, vuvuzela, trompeta devenită instrument de tortură pentru urechile sensibile la Mondialul din Africa de Sud, figurează la loc de cinste în aceste imagini, alături de ukulele şi flautul lui Peter Pan.
Grupul, care s-a botezat Uwu Lena, cu referire la legendarul fotbalist german Uwe Seeler şi la tânăra cântăreaţă, şi-a pus clipul pe internet şi într-o lună a devenit celebru.
Toţi suporterii adunaţi în pieţe pentru a urmări isprăvile elevilor lui Joachim Loew în meciul cu Australia (4-0), primul disputat la Mondialul sud-african, nu au intonat decât un singur refren: "Schland o Schland".
Însă marea firmă producătoare de discuri Emi Music Publishing, care a produs cântecul Lenei, nu a văzut cu ochi buni acest succes, spunând că autorii cântecului de la Eurovision ar fi trebuit să-şi dea acordul pentru preluarea melodiei lor. Într-o primă fază, clipul a fost retras, însă fanii s-au mobilizat pe site-urile sociale precum Facebook pentru a-şi salva noul imn.
În final, Universal Music a încheiat un contract cu Uwu Lena, care urmează să-şi scoată imnul vineri pe Youtube în toată Germania, înainte de a face un tur al televiziunilor.
Aşa cum sublinia cântăreţul în Frankfurter Rundschau,
"puţin contează ce face echipa Germaniei, noi arătăm că ştim să sărbătorim şi că avem umor".