Preşedintele firmei de echipament sportiv Adidas a recunoscut luni că balonul Mondialului 2010, "Jabulani", viu criticat, este "mult mai rapid" decât precedentele modele, mai ales la altitudine, însă crede că jucătorii au avut timp să se obişnuiască cu el.
"El este efectiv mai rotund decât toate baloanele pe care le-am făcut noi în trecut, mult mai aerodinamic şi mai rapid", a declarat, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul firmei nr. 2 mondial în echipamentele sportive, preşedintele său Herbert Hainer.
"Este cazul mai ales la altitudine, unde aerul este mai rarefiat şi balonul devine şi mai rapid", a recunoscut el. Stadioanele Soccer City şi Ellis Park, ambele din Johannesburg, se află la circa 1.500 m altitudine.
Însă Jabulani a fost din plin testat, iar un anumit număr de federaţii naţionale au ales să-l folosească la antrenament încă de la începutul anului, a adăugat Hainer. Chiar şi Lionel Messi, vedeta Argentinei,
"a avut nevoie de ceva timp, însă s-a obişnuit cu balonul, chiar şi la această altitudine", a spus conducătorul firmei.
Un anumit număr de jucători, mai ales portari, între care spaniolul Iker Casillas şi Gianlugi Buffon, au criticat balonul Jabulani.
"Criticile au încetat însă de cinci sau şase zile", a adăugat Hainer.
Jabulani se vinde cel mai bine la ora actuală, Adidas contând pe o vânzare de 13 milioane de exemplare în acest an, a spus la rândul său Markus Baumann, patronul care se ocupă cu activităţile din fotbal în cadrul firmei germane.