Logotipul Ucrainei, creat special pentru Campionatul European de fotbal din 2012, a fost prezentat joi, la Kiev. În cadrul prezentării, a fost arătat şi un clip promoţional dedicat Ucrainei, informează Korrespondent.net.
Logotipul Ucrainei constă dintr-o floarea soarelui, care în opinia autorilor trebuie să simbolizeze căldura şi ospitalitatea ţării care găzduieşte Euro 2012 împreună cu Polonia. Imaginea florii este însoţită de sloganul "Switch on Ukraine".
Potrivit Korrespondent.net, respectivul logotip a fost ales dintre 300 pretendente. Vicepremierul Ucrainei, Boris Kolesnikov, responsabil pentru organizarea în ţară a Euro 2012, a caracterizat acest logotip drept 'cadou pentru business-ul mic'. În opinia lui Kolesnikov, orice om de afaceri din Ucraina îl va putea utiliza pentru producţia de suveniruri.
Kolesnikov a mai precizat că premiera clipului publicitar pe posturile de televiziune va avea loc la 16 noiembrie, pe canalul Eurosport. Este planificat ca pentru formarea unei imagini pozitive a Ucrainei să mai fie create alte 5-6 reclame video.
În ceea ce priveşte promovarea propriu-zis a Euro 2012, aceasta va începe la 8 iunie 2011.
Campionatul European de fotbal din 2012 se va desfăşura concomitent în două ţări, Ucraina şi Polonia. Meciurile vor avea lor în patru oraşe ucrainene - Kiev, Lvov, Doneţk şi Harkov - şi în patru oraşe poloneze - Varşovia, Poznan, Wroclaw şi Gdansk. Finala Euro 212 va avea loc la Kiev.