Finala de duminică a EURO 2008 la fotbal va aduce cel puţin 300 milioane de euro beneficiu, în timp ce Spania şi Germania luptă pentru un câştig ce poate depăşi 90 milioane de euro pentru învingătoarea turneului, potrivit unui studiu al MasterCard, sponsor oficial al competiţiei.
Selecţionat care pierde finala poate să-şi adjudece 40 milioane de euro după partida de pe stadionul Erns Happel din Viena, dar Spania şi Germania vor beneficia de venituri pe termen scurt şi lung, se arată în studiu. Aceste beneficii vin din imaginea jucătorilor, drepturile de exploatare ale sponsorilor, publicitate şi medii audiovizuale, iar pentru ţara învingătoare şi prin ceea ce aduce încrederea consumatorului. Luând în calcul numai veniturile cunoscute, oficiale, dacă va câştiga toate meciurile Spania va primi 23 milioane de euro, iar dacă pierde în finală - 20 milioane euro. În plus, dacă se are în vedere doar finala, studiul MasterCard arată că cele două ţări vor avea importante câştiguri, de 90 milioane de euro în caz de victorie şi 40 milioane de euro pentru vicecampioană.
Totodată, oraşul care găzduieşte finala, Viena, poate obţine câştiguri de peste 100 milioane de euro numai de la acest meci, cu beneficii pe termen scurt din vânzarea de mâncare şi băutură, alte produse curente şi cazarea în hoteluri de peste 65 milioane de euro. În total se speră ca Austria şi Elveţia să primească 470 milioane de euro prin găzduirea campionatului european de fotbal din acest an.
De asemenea, studiul MasterCard apreciază că pentru UEFA EURO 2008 va aduce 1.400 milioane de euro (după alte surse 1,3 miliarde de euro), ceea ce ilustrează importanţa economică crescută a fotbalului atât pentru suporteri, echipe, sponsori, dar şi pentru economiile naţionale.