Adrian Mutu conduce topul celor mai mediatizaţi fotbalişti români, fiind urmat în clasament de Cristi Chivu şi Daniel Niculae, numele acestora fiind menţionat atât în legătură cu sportul, cât şi cu domeniul monden în presa din ultimele şase luni, potrivit unei monitorizări a MediaIQ.
Topul celor mai mediatizaţi fotbalişti români este condus de Adrian Mutu, atacantul Fiorentinei, cu 2.491 de apariţii împărţite în 593 de subiecte, în utimele şase luni.
Subiectele care au ţinut paginile ziarelor şi care i-au adus lui Adrian Mutu cele mai multe menţionări au fost: suspendarea de pe banca Fiorentinei în urma acuzaţiilor de dopaj (140 articole) şi amenda de 17 milioane de euro plătită clubului Chelsea (88 articole). Cea mai activă publicaţie care a abordat aceste subiecte despre Adrian Mutu a fost Gazeta Sporturilor, cu 165 articole în care a fost menţionat numele jucătorului român. La foarte mică distanţă s-a situat cotidianul Adevărul (163 articole) şi tabloidele Click (159) şi Libertatea (109).
Clasamentul celor mai iubiţi fotbalişti de presa autohtonă este continuat de Cristi Chivu, cu 1.640 de apariţii în 600 de subiecte, Daniel Niculae (1.176) şi Claudiu Niculescu (970). Mare parte din aceste apariţii sunt grupate în subiecte care privesc fie calificarea Naţionalei la Campionatul European, fie performanţele sportive ale celor trei jucători.
Topul 20 al celor mai mediatizaţi fotbalişti români este continuat de: Mirel Rădoi (945 apariţii), Bănel Nicoliţă (930), Bogdan Lobonţ (851), Ciprian Marica (745), Răzvan Raţ (634), Ianis Zicu (567). În acelaşi clasament urmează: Dani Coman (510), Gabriel Tamaş (476), Nicolae Dică (432), Cristi Pulhac (368), Daniel Pancu (327), Dorin Goian (325), Ionuţ Rada (324), Adrian Neaga (252), Gigel Bucur (221) şi Nicolae Mitea (197).
Potrivit monitorizării, Nicolae Mitea este un caz aparte, fotbalistul care a jucat la Ajax Amsterdam înregistrând 197 de apariţii în presa ultimelor şase luni. Cele mai multe articole în care a apărut numele fotbalistului aparţin însă domeniului "Vedete-Monden" (180). Domeniul "Sport" este în cazul lui Mitea abia pe locul al treilea după categoria "Sex-Spirit" (49). Subiectul care a ţinut paginile ziarelor autohtone şi care a născut cele mai multe articole a fost relaţia fotbalistului cu una din vedetele din show-biz, Andreea Tonciu.
La categoria "Monden" poate fi încadrat şi Ciprian Marica, jucătorul VfB Stuttgart, cu 745 apariţii grupate în 274 subiecte. Numele fotbalistului este menţionat în 114 articole care aparţin domeniului "Vedete-Monden". Totuşi, cea mai mare parte din materialele de presă (691) în cazul lui Marica aparţin domeniului "Sport".
Pe de altă parte, potrivit monitorizării MediaIQ, domeniul de interes cu cele mai multe articole în care apar numele celor 20 de fotbalişti români monitorizaţi este "Sport" (14.783 articole). Acesta este urmat însă, la o distanţă considerabilă, de domeniile "Vedete-Monden" (1.278 articole), "Justiţie" (630 articole), "Modă" (383) şi "Sex-Spirit" (274). În mare parte din cazuri, aceste domenii se întrepătrund în materialele despre fotbaliştii români.
Topul publicaţiilor sportive în care au fost menţionate numele celor 20 de fotbalişti români este condus de Gazeta Sporturilor cu 1.680 de articole publicate în ultimele şase luni. Cotidianul deţinut de trustul Intact este urmat de Pro Sport (948 articole), sport.ro (429) şi GspTV (149). Cele două site-uri ale televiziunilor sportive au intrat în acelaşi top pentru că MediaIQ monitorizează variantele online ale acestor două posturi sportive. Clasamentul tabloidelor este condus de Click, cu 976 articole, urmată de Cancan (532) şi Libertatea (298 articole).
Zonele de interes pe baza cărora MediaIQ a făcut monitorizarea includ domenii precum "Sport", "Vedete-Monden", "Sex-Spirit", "Justiţie" sau "Modă". Fiecare domeniu de interes este definit prin articole cu teme specifice.
Monitorizarea MediaIQ a inclus 780 de surse de media şi a fost realizată în perioada 1 aprilie - 4 octombrie 2010. Analiza cuprinde variantele online ale celor mai importante cotidiene naţionale şi locale, bloguri, siteuri generaliste şi specializate, dar şi variantele online a 16 televiziuni naţionale şi patru posturi radio.
MediaIQ s-a lansat în februarie 2010 drept "primul serviciu de media intelligence din România". Serviciul web permite monitorizarea pe bază de cuvinte cheie şi apoi livrarea de rapoarte în funcţie de o serie de parametrii definiţi de utilizatori.