Steliștii au fost luați cu asalt după primul meci amical al anului. Dar nu fiindcă au pierdut, ei descurcându-se promițător, ba chiar ar fi meritat să câștige după Marcel Răducanu (care a jucat la Dortmund după ce a
fugit din Ghencea și din țară). Mii de fani i-au sufocat numai din dor de tot ce-i românesc, așa bun-rău cum se arată oriunde.
Asaltul compatrioților din numeroasa comunitate de "căpșunari", dar și de profesioniști remarcabili în multe alte domenii decât al muncii necalificate, apare cel puțin la fel de important și mai plin de semnificații decât ocaziile cu care s-a jucat Keserü sau paradele încurajatoare ale
crudului Cojocaru. În entuziasmul românilor din Alicante, unde campioana a scăpat printre degete un rezultat de palmares cu vedete de Bundesliga, putem desluși o solidă pledoarie pentru apărarea brandului care a aureolat fotbalul nostru și care nu aparține nici unui anume minister, nici vreunui individ. El este și al acestor "căpșunari" entuziaști sâmbătă, la meciul contra Borussiei lui Klopp și Răducanu. El nu poate fi schimbat nicicum în sufletele de microbiști, orice altă variantă de siglă în mai multe colțuri - precum aceea de pe tricourile îmbrăcate la amicalul 1 pe 2015 - fiind doar expresia pentru
aceeași Mărie cu altă pălărie născută din motive mai mult sau mai puțin meschine!
Entuziazmul românilor de pe coasta de est a Spaniei va avea, cu siguranță,
o replică și pe o altă coastă, de la capătul lumii. Mâine, de fapt în plină noapte de duminică spre luni la noi, începe la Melbourne primul mare turneu al tenisului mondial. Sunt cinci fete de la noi pe tabloul principal și un singur reprezentant la masculin - un Copil care a acces spectaculos acolo, după trei victorii (inclusiv în fața marii speranțe a gazdelor australiene) în turneul de calificare. Dintre toți, Simona Halep se va bucura, de bună seamă, de cea mai mare simpatie și încurajare din partea românilor, deloc puțini, trăitori la Antipozi. Specialiști americani o văd pe
machidoanca noastră în finală, alții din Australia au pus-o chiar în postură de posibilă învingătoare. Așa cum este, oricum și oricând, Simonica în inimile iubitorilor de sport de la noi - asemenea câștigătoarei de la Sevilla, indiferent de câte colțuri va fi având steaua dintr-o siglă de marketing...
George PLAURIAN