După carnaval, ce poate fi mai bun decât fotbalul şi berea pentru brazilieni?
Cupa Confederaţiilor (15-30 iunie), o repetiţie generală a Mondialului 2014, reuneşte din nou aceste trei pasiuni pe un stadion, după atâţia ani, însă pentru majoritatea sărbătoarea nu va fi posibilă decât pe străzi, comentează un reporter AFP.
Turneul adună opt echipe în 6 din cele 12 oraşe-gazdă ale Cupei Mondiale (Brasilia, Rio de Janeiro, Belo Horizonte, Fortaleza, Recife şi Salvador).
După o dispută au autorităţile braziliene, FIFA, care are unul dintre sponsori producătorul de bere Budweiser, a obţinut, în timpul Cupei Confederaţiilor şi Mondialului 2014, autorizarea consumului de bere pe stadioanele din ţara unde acest lucru era interzis din 2003.
Şi tocmai de aceea, ceremonia de deschidere de sâmbătă, de pe stadionul din Brasilia, prealabilă meciului Brazilia - Japonia, va atrage un public mult mai numeros decât de obicei pentru acest gen de eveniment.
"Noi aducem un omagiu Braziliei şi ţărilor care participă la turneu, va fi o mare sărbătoare", a declarat Paulo Barros, directorul artistic al şcolii de samba Unidos da Tijuca, una din principalele şcoli din Rio de Janeiro care defilează pe sambodrom în timpul carnavalului.
Barros, responsabil cu spectacolul, a mărturisit că ceremonia va evoca spiritul festiv al brazilienilor însă, diferit de carnaval, nu vor exista care alegorice pentru nu distruge gazonul stadionului.
Spectacolul va cuprinde muzică, dans, costume, totul stropit cu multă bere, a explicat el pe site-ul FIFA, adăugând că nu poate spune mai mult, deoarece
"este strict secret".
Circa 16.000 de voluntari s-au înscris să participe la sărbătoarea de deschidere şi de închidere a Cupei Confederaţiilor, care se va încheia pe 30 iunie.
Competiţia va atrage mai ales un public local. Doar 2,9 la sută din biletele vândute au fost cumpărate de străini, care vor fi în jur de 335.000, potrivit FIFA.
Cele şase oraşe-gazdă, ale căror stadioane pot primi împreună un public de 382.000 spectatori, au pregătit sărbători sau spectacole populare pe tot parcursul competiţiei.
Formula este aceeaşi în toate oraşele: uriaşe ecrane montate în aer liber, cu mâncare şi bere vândută la liber şi o orchestră care va cânta înainte şi după meciuri, pentru ca toată lumea să profite de sărbătoare.